Předchozí článek

Farmářské brambory

Autor:
Mgr. Beáta Bohnerová

Pracoviště: ambulantní nutriční terapeutka ve společnosti ResTrial, Praha, diabetologie

Vloženo: 17. 8. 2019


Suroviny pro 4 porce:

600 g brambor
450 g zelené fazolky
1ks červená cibule
100 g slanina Marks&Spencer, extra libová

Postup:

Cibulku nakrájíme na nudličky, slaninu na malé kostičky a společně opečeme na pánvi dozlatova (není třeba přidávat žádný tuk, protože slanina ho obsahuje hodně). Poté přidáme fazolky a krátce opečeme. Pokud máme fazolky mražené, je lepší je před tím krátce povařit ve vodě.

Brambory očistíme, oloupeme a nakrájíme na čtvrtiny. Okořeníme. Pokud nám brambory dovolí, ponecháme jim slupku. Dáme péct do trouby na pečící papír a v průběhu pečení několikrát promícháme, aby se nepřipálily.

Nakonec brambory promícháme s fazolkami, dokořeníme, můžeme přidat i chilli. Podáváme jako přílohu např. k hovězímu steaku.

TIP! Místo slaniny můžeme použít uzené tofu. V takovém případě se stane z přílohy plnohodnotné jídlo.

Pozn.:
Slanina sice není vhodné jídlo v rámci zdravého životního stylu, ale pokud si ji dopřejeme občas a v malém množství, pak je to v pořádku.

V tomto receptu je použitá slanina z obchodu Marks&Spencer, extra libová. Ta má dokonce v porovnání s jinými slaninami (na 100 g výrobku) o 1 171 kJ méně a o 35 g tuku méně!

Tabulka nutričních hodnot:

Energetická hodnota

Energie (kJ)

Sacharidy (g)

Tuky (g)

Bílkoviny (g)

Vláknina (g)

1 porce

917

26,5

6

10,5

6

Předchozí článek